Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Endringer i juni-juli 2017

Vi har startet med oppsummeringsartikler for hvilke endringer, feilrettinger og oppdateringer har blitt gjort på Hypersys 2 i løpet av forrige månedene. Alle utrullinger rulles ut hver onsdag morgen og dere kan følge med på http://hypersys.no/driftsstatus/ hver uke.

Da endringsmeldingene er korte og konsise, oppsummerer vi hver måned hvilke endringer som har kommet.

 

Juni-juli 2017

På grunn av sommerferieavvikling, har det ikke blitt gjort utrullinger to uker i juli. Ferieavvikling har og medført mindre utvikling enn en normal måned. Første utrulling etter ferien var 26. juli.

 

I juni har vi redusert utestående saker i supportkøa med 40%. Veldig mange av disse sakene gikk ut på ønske om nye funksjoner knyttet til økonomiverktøy samt manuelt feilretting av reskontroer. Det har blitt brukt tid på utvikling av kjernefunksjonalitet hos organisasjonene (dog er definisjonen “kjernefunksjonalitet” veldig varierende fra organisasjon til organisasjon). Av komponenter påvirket er reskontro-, arrangement-, medlemsopplasting- og årsrapportsmodul.

 

Noen organisasjoner er avhengig av registrering av arrangementdeltakelse, og i juli har en utvikler jobbet spesifikt med arrangement- og publikasjonsmodul. Fem av organisasjonene som bruker HyperSys er og veldig avhengig av familiefunksjonalitet, så det er blitt brukt tid på å forbedre dette.

Under kan dere se hvilke funksjoner som har blitt endret på og hva som ble feilrettet i løpet av juni-juli perioden.

 

Arrangement

  • Forbedret visning av deltakerinformasjon i arrangementmodulen
  • Klargjort for registrering av ankommet på arrangement (kommer i august)
  • Lagt til mulighet for enklere avmelding av arrangement [Ny funksjon]
  • Mulighet til å eksportere data fra lister [Ny funksjon]
  • Mulighet for å vise egendefinerte påmeldingsvalg i lister [Ny funksjon]

Familieprofil [Ny visning/funksjon]

En ny visning basert på medlemsprofilen er laget for familier. Se mer informasjon.

  • Helhetlig ny familieprofil (i uttesting hos enkelte organisasjoner) [Ny funksjon]
  • Støtte for å melde inn/ut personer fra familie [Ny funksjon]
  • Løsning for masse-definering av adresse, telefonnummer o.l. på alle medlemmer [Ny funksjon]

Medlem/brukerprofil

  • Fikset feil ved oppdatering av kontaktinformasjon for hel familie
  • Lagt til navn på fylkeslag i liste over medlemskap på profil
  • Rettet veldig sjelden feil som kunne føre til at boksen for medlemskap ikke ble vist.
  • Informasjon om verver er flyttet inn i Medlemskap-boksen for å ha ryddigere oversikt.
  • Alle som har tilgang til å endre personalia på brukerprofil har nå tilgang til å legge til/fjerne verver (unntak: ikke på egen profil)
  • Informasjon om spesielle tilganger som superbruker, er gjort mer oversiktlig i boksen “Verv og tilganger”, som også har fått ny plassering på toppen av brukerprofil.

Medlemsliste/aktørliste

  • Fikset feil ved eksport av medlemsliste hvor utvalget inneholdt ikke-personlige aktører (f.eks. skoler og bibliotek som er medlem av organisasjon)
  • Lagt til mulighet for flere filter i medlemsliste
  • Rettet feil ved e-postutsendelse til sammenslåtte brukere
  • Forbedret visning av foresatt-informasjon i medlemsliste [Ny funksjon]
  • Rettet feil som førte til at liste over aktører i noen tilfeller ikke kunne lastes ned
  • Kopi av melding til foresatte, om definert [Ny funksjon]
  • Mulighet for å masse-oppdatere dynamiske felt fra medlemslista [Ny funksjon]

Medlemslisteopplasting

  • Helhetlig ny løsning for duplikathåndtering [Ny funksjon]
  • Fikset feil ved opplasting av medlemsliste hvor medlem kun har fødselsår, ikke fødselsdato, definert
  • Fikset feil i valg av kjønn ved medlemslisteopplasting

Organisasjonsprofil

  • Fikset feil som gjorde kontonummer usynlig på organisasjonsprofilen
  • Ny løsning for registrering av kontonummer. Systemet kan nå registrere betalingskonto for kontingent og andre kontoer. Dette er spesielt nyttig for medlemsorganisasjoner i paraplyorganisasjoner. [Ny funksjon]

Publikasjon

  • Forbedret og forenklet arbeidsflyt (fjernet et steg i prosessflyten)
  • Økt fleksibilitet og endringsmuligheter i distribusjonslister
  • Automatisk oppdatering av faktura ved endring av abonnement
  • Automatisk endring i mottakerlister ved endring av abonnement
  • Felt i abonnementtabell som viser om abonnement er direkte eller via medlemskap
  • Filtrering på gyldige postadresser ved oppdatering av distribusjonsliste
  • Diverse visuelle forbedringer

Reskontro og donasjon

  • Tydeliggjøringer og retting av tekst i reskontroverktøyet
  • Nytt verktøy for overføring mellom reskontroer [Ny funksjon]
  • Løsning for håndtering av umatchede betalinger [Ny funksjon]
  • Fikset feil ved reskontrovisning av donasjoner hvor donasjon forsvinner fra brukerprofil etter opprettelse av AvtaleGiro-avtale for donasjon
  • Fikset feil ved registrering av donasjoner

Økonomi

  • Mange forbedringer rundt logikk for AvtaleGiro-avtaler
  • Løsning for å registrere AvtaleGiro-avtaler for medlemskap [Ny funksjon]
  • Rettet feil knyttet til å legge til medlemmer i kampanje med AvtaleGiro i tilfeller hvor brukeren til medlemmet har blitt slått sammen
  • Rettet feil som førte til at navn på alle personer [i noen spesielle tilfeller] i betalingsrapporten ble listet to ganger
  • Rettet feil som gjorde at man ikke kunne håndtere ubalansert reskontro for medlemmer i familie
  • Løsning for opplasting av betalingsinformasjon, for organisasjoner som mottar innmelding av medlemmer via andre organisasjoner [Ny funksjon]
  • Lagt til støtte for å ignorere overskytende beløp i opplastede betalinger (i tilfeller hvor familier betaler en fast sum per måned til moderorganisasjon, og mottakende organisasjon skal motta et årlig beløp per medlem i familien som ikke skal overskyte en fastsatt sats) [Ny funksjon]

Årsrapport og dokumentsignering

0 Comments

There are no comments yet

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *