Politiattest i HyperSys
HyperSys har en egen modul for å registrere at politiattest er vist og godkjent i organisasjonen. Når modulen er satt opp vil det være synlig på brukerprofilen under “Verv og tilganger” samt på verv-lista (under “Vår organisasjon” i menyen) og i visse tilfeller på arrangement.
Registrering av politiattest
Dersom det ikke er en politiattest registrert på medlemmet, vil profilsiden se slik ut:
For å legge til en gyldig politattest trykker du på teksten (bilde over: merket “3”), da vil du få opp valget om å legge til en ny politiattest, som videre fører deg til vinduet hvor du kan legge til dato og årsak til innhenting av attesten.
Hvem kan legge inn politiattester
For å legge inn politiattest på andre må to kriterier oppfylles:
1. Du må ha et verv med tilgang til politiattester
En egen tilgang for Politiattest er synlig under oppsett av vervtyper, tilgjengelig fra Vår oganisasjon > Oppsett > Tilgangsrapport for verv. Organisasjonen kan enten ha en egen rolle “Politiattest” som bare gir denne tilgangen, eller inkludere tilgangen i andre roller som for eksempel styreleder, ansatt og lignende. Det er kun dem med redigerings eller lesetilgang på politiattest som har mulighet til å se at det er registrert gyldig politiattest på andre, og når den ble registrert.
2. Du må selv ha registrert politiattest
For å kunne legge inn og godkjenne politattester på andre må man selv ha en gyldig politattest registrert på sin profil. Den første i organisasjonen som skal arbeide med politiattester må verifiseres av Unicornis.
0 Comments