Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Politiattest i HyperSys

HyperSys har en egen modul for å registrere at politiattest er vist og godkjent i organisasjonen. Når modulen er satt opp vil det være synlig på brukerprofilen under “Verv og tilganger” samt på verv-lista (under “Vår organisasjon” i menyen) og i visse tilfeller på arrangement.

1. Eksempel på verv med tilgang til å registrere politiattester
2. Eksempel på profil med gyldig politattest

Registrering av politiattest

Dersom det ikke er en politiattest registrert på medlemmet, vil profilsiden se slik ut:

3. Eksempel på profil uten gyldig attest

For å legge til en gyldig politattest trykker du på teksten (bilde over: merket “3”), da vil du få opp valget om å legge til en ny politiattest, som videre fører deg til vinduet hvor du kan legge til dato og årsak til innhenting av attesten.

4. Knapp for å registrere politattest

Hvem kan legge inn politiattester

For å legge inn politiattest på andre må to kriterier oppfylles:

1. Du må ha et verv med tilgang til politiattester

En egen tilgang for Politiattest er synlig under oppsett av vervtyper, tilgjengelig fra Vår oganisasjon > Oppsett > Tilgangsrapport for verv. Organisasjonen kan enten ha en egen rolle “Politiattest” som bare gir denne tilgangen, eller inkludere tilgangen i andre roller som for eksempel styreleder, ansatt og lignende. Det er kun dem med redigerings eller lesetilgang på politiattest som har mulighet til å se at det er registrert gyldig politiattest på andre, og når den ble registrert.

2. Du må selv ha registrert politiattest

For å kunne legge inn og godkjenne politattester på andre må man selv ha en gyldig politattest registrert på sin profil. Den første i organisasjonen som skal arbeide med politiattester må verifiseres av Unicornis.

0 Comments

There are no comments yet

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *