Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Kreditering av faktura

Denne siden er under oppdatering. Kreditering eller angre kreditering påvirker ikke medlemskapet til medlemmet. Hvis man angrer kreditering for et medlem som er meldt ut, vil ikke det melde inn igjen medlemmet.

Kreditering av faktura betyr å ettergi hele beløpet på fakturaen, og sette til null, og brukes i tilfeller der det har skjedd en feil med faktura. For fakturaer som er feilaktig kreditert vil det være mulig å angre kreditering.

Kreditering og angre kreditering

Kreditering av faktura brukes for eksempel i tilfeller hvor det har blitt opprettet for mange fakturaer, eller hvor historiske problemer gjør at medlemmet har utestående faktura.

Angre kreditering lar deg angre kreditering av en faktura, slik at det for eksempel går an å registrere innbetaling på et medlem som har meldt seg ut, men betalt medlemskapet sitt, eller har fått faktura kreditert i forbindelse med fornying og betaling kom inn sent og skal registreres i etterkant av kreditering.

Kreditering av faktura for medlemmer finner du ved å gå inn på medlemmet som har en faktura som skal krediteres, det er et valg i Endre medlemskap-boksen.

I begge tilfeller vil du bli bedt om å bekrefte valget ditt før kreditering eller angre kreditering gjennomføres.

Kreditering og angre kreditering av enkeltfaktura

Superbrukere har tilgang til å kreditere eller angre kreditering. For den enkelte faktura kan dette gjøres ved å gå inn på Økonomi -> Fakturaer, hvor det er en oversikt over alle faktura som er sendt ut. På ubetalte faktura kommer det opp et valg om å kreditere faktura eller angre kreditering avhengig av hvilken status faktura har. Her ber vi deg også om å bekrefte din handling.

0 Comments

There are no comments yet

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *