Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Administratorsiden

Innholdsfortegnelse

Administratorsiden i HyperSys gir tilgang til å endre innstillinger som påvirker hele systemet. Siden er kun tilgjengelig for superbrukere. Her får man også tilgang til enkelte verktøy som ikke er knyttet til ett konkret medlem eller én konkret organisasjon.

Skjermbilde av administratorsiden.
Administratorsiden

Hvor finner jeg administratorsiden?

For å komme deg til administratorsiden må du først klikke deg inn i klassisk grensesnitt. Derfra klikker du på skjoldet helt øverst på siden, til høyre for logoen i venstre hjørne.

Følgende valg finnes på administratorsiden

Innstillinger og dynamiske data

Systemvalg

Her kan man endre innstillinger som påvirker oppførselen til HyperSys,
f.eks om ikke kontaktbare personer skal vises i lister, eller hvor mange feilede innloggingsforsøk man får før en konto låses.

Dynamiske felter

Her kan man sette egendefinerte innstillinger og dynamiske data for personer, som f.eks hvordan personen vil motta e-post.
Disse kan brukes til filtrering i medlems- og aktørlisten.

Her kan man også sette egendefinerte innstillinger og dynamiske data for organisasjoner, f.eks om underorganisasjoner kan legge inn sine egne bankkontoer for betalinger.

Innstillinger for personvern og sikkerhet

Dette er innstillinger for å styre ulike elementer knyttet til personvern og sikkerhet i systemet, som f.eks har man mulighet for å skru på to-faktor-innlogging med SMS.

Innstillinger for lister og rapporter

Her definerer du standardvisning for kolonner og filtre som vil være synlig på medlemslista.

Nettsideinnstillinger

Her har man mulighet til å endre innstillinger som påvirker hvordan startsiden til organisasjonen ser ut.
F.eks kan man endre eller legge til logo for organisasjonen eller bakgrunnsbilde på startsiden deres.

Verktøy

Ny Bruker

Dette verktøyet lar deg lage nye brukere i HyperSys uten medlemskap, du finner verktøyet via Administrasjon -> Ny bruker.
Du blir bedt om å fylle ut personalia, kun navn er obligatorisk å fylle ut men vi anbefaler at du som minimum også legger til e-post og mobiltelefonnummer, da det vil gjøre det mulig for brukeren å logge seg inn.

Opprett ikke-personlig aktør

Verktøy for å opprette ikke-personlige aktører.

Superbrukere

Her er liste på nåværende superbrukere i systemet.

Slå sammen brukere

Her får man opp en liste over mulige duplikatbrukere og man får da mulighet til å slå sammen disse.

Anonymiser aktører

Dette verktøyet lar deg anonymisere personinfo for medlemmer og andre aktører i systemet.
Anonymisering vil ofte bli brukt en tid etter at et medlem har meldt seg ut.

Logg

Klikker man seg inn her, vil man få opp en logg over hendelser som har skjedd i systemet.
F.eks kan man se når en bruker har logget seg inn og gjort endringer.

Kontaktbare problemliste

Noen utmeldingsårsaker gjør automatisk medlemmet ikke-kontaktbart. Denne listen viser medlemskap som er avsluttet med disse årsakene, men som fremdeles er kontaktbare du finner verktøyet via Administrator –> Kontaktbare problemliste.

Lokalkontingent problemliste

Noen organisasjoner tillater at underorganisasjoner kan opprette lokal kontingent som legges på sentral kontingent ved fakturering. Denne listen viser organisasjoner som muligens har spesifisert en lokal kontingent, men som ikke har satt under-kontingent for alle aktive kategorier.

Verv-dato problemliste

Denne listen viser roller som har feilaktige datoer, som f.eks. at sluttdato er før startdato. Verktøyet er tilgjengelig via Administrator -> Verv-dato problemliste.

Trøbbelliste med AvtaleGiro-avtaler for donasjon uten betalingsplan

For at en person skal kunne trekkes automatisk gjennom AvtaleGiro må de ha en betalingsplan knyttet til AvtaleGiro-avtalen.
Her kan man se og korrigére AvtaleGiro-avtaler for donasjon som mangler betalingsplan. Verktøyet finner du ved å klikke på  Administrator → Trøbbelliste med AvtaleGiro-avtaler for donasjon uten betalingsplan.

Siden viser alle AvtaleGiro-avtaler som systemet forventar skal brukes til donasjon, men hvor det ikke er definert en betalingsplan. For donasjoner skal denne lista normalt sett være tom, og vi anbefaler alle organisasjonar å undersøke denne lista regelmessig.

Rapporten viser bare AvtaleGiro-avtalar som brukast til donasjon. For kontingent brukes ikke betalingsplan, da det ikke gjøres automatiske trekk på kontingent.

Skatterapport for donasjoner

Fra menyvalget Administrator -> Skatterapport for donasjoner kan du laste ned skatterapport og adresseliste for donasjoner i løpet av et år. Rapporten vil kun inneholde aktører som har donert mer enn grunnbeløpet som er forhåndsdefinert for din organisasjon i løpet av året.

Fakturaer og avregninger

Dette verktøyet er tilgjengelig via Administrator -> Fakturaer og avregninger, det er her du finner en oversikt over fakturaer og avregninger mellom organisasjonen din og Unicornis. Du vil raskt se om fakturaene har status som Betalte eller Utestående. Merk at overbetalte fakturaer ikke vil fremstå som betalte før det overskytende beløpet er tilbakebetalt eller overført til annen faktura. Selve fakturaene kan lastes ned ved å trykke på tittelen.

Avregninger/utbetalinger

Her får du oversikt over over inntektene og utgiftene for organisasjonene deres. Utgiftene er også opplyst på fakturaen. Dersom du ønsker en detaljert visning av hver enkelt avregning, klikker du deg inn på den enkelte avregning.

SMS-konfigurasjon

Her kan man konfigurere tjenester som SMS-innmelding, oppdatering av brukerdata via SMS eller lignende.

Dokumenter/signerings-konfigurasjon

Konfigurasjon av dokumenter og signering gjøres via Administrator -> Dokumenter/signerings-konfigurasjon. Der du må velge hva slags signeringskrav som skal tilfredstilles, du kan f.eks. velge om det skal tilfredstille krav i endringsmelding til Brønnøysundregistrene eller rapportering til Bufdir.

Dynamisk skjema

Her kan man konfigurere dynamiske skjema.

Administrer domener

En sjekkliste på oppsett av domenene som brukes for å sende e-post fra HyperSys.

Håndtere aktive land

Dersom dere har medlemmer som har adresse eller er bosatt i andre land, må du aktivere landet under Administrasjon -> Håndter aktive land. Her kan hvert enkelt land som skal være tilgjengelig for brukere i systemet aktiveres og deaktiveres fortløpende. Dersom et land ikke er satt som aktivt i listen vil ikke HyperSys akseptere adressen, så dette er med andre ord et veldig nyttig verktøy dersom du har medlemmer med bostedsadresse som ikke er i Norge.

0 Comments

There are no comments yet

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *