Skip to content Skip to footer

Hvordan: Kreve inn årsrapporter

Denne siden er for tiden under oppdatering. Denne modulen krever Superbruker-tilgang

Når dere har opprettet et skjema for årsrapport, må dere kreve inn rapporter fra lokallagene.
Dette gjøres via menyvalget Årsrapport -> Håndter årsrapporter.

Deretter kan man klikke på «Krev inn årsrapporter» øverst på siden.
Du vil da bli ført videre til en liste over alle underorganisasjoner som ikke har levert årsrapport enda.

Herifra kan du velge enkelte organisasjoner ved å huke av i boksen på venstre side, for så å klikke på knappen «Krev inn årsrapporter».
Da vil det dukke opp et vindu med et skjema du må fylle inn.

Her velger dere «Årsrapport» i feltet for dokumenttype, setter innleveringsfrist, antall medlemmer påkrevd og hvilken meldingsmal dere ønsker å bruke i innkrevingen.
Til slutt kan dere velge hvilke skjemaer dere har lyst til å inkludere i årsrapporten og sette om de skal være påkrevd eller ikke.

Husk å redigere meldingsmal for innkreving før dere prøver å kreve inn årsrapporter.

Ved innkreving av årsrapport vil det bli sendt e-post til alle i nåværende styre for organisasjonen, pluss styret som satt per 31. desember grunnlagsåret. Kreves det i 2021 inn årsrapport for 2020 vil det bety at styret som satt per 31. desember 2020 pluss styret som er aktivt ved innkrevingstidspunktet blir varsla. Årsaken for dette er at det er sittende styre som er pliktig å sørge for å levere årsrapport, men statlige krav tilsier at det er styret som satt per 31. desember i grunnlagsåret som må signere.

0 Comments

There are no comments yet

Leave a comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *