Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Utmeldingsoppsett

Merk at du må ha sentralledd som aktiv organisasjon for å sette opp utmeldingsoppsett for din organisasjon. Du må være superbruker for å kunne opprette nye utmeldingsårsaker.

Dette verktøyet lar deg definere ulike utmeldingsårsaker. Slik kan HyperSys hjelpe deg med å holde oversikt over hvorfor medlemmer velger å melde seg ut. I utmeldingsoppsettet kan dere administrere hvilke utmeldingsårsaker som skal være aktive eller inaktive, og hva som medfører at et utmeldt medlem automatisk merkes  som ikke-kontaktbar.

Aktive utmeldingsårsaker er tilgjengelig ved utmelding av medlem via profilsiden og via masseutmelding fra medlemslisten.

Administrering

For å se utmeldingsårsakene går du til Medlemskap > Kontingent og oppsett > Utmeldingsoppsett. Her kan dere se og redigere aktive og inaktive utmeldingsårsaker, samt opprette nye ved behov. Du ser også en oversikt over hvor mange utmeldinger som har skjedd inneværende år og i alt for de ulike årsakene.

Om dere ønsker at utmeldingsårsak skal føre til at medlemmet automatisk settes til ikke-kontaktbar gjøres det ved å trykke på skyveknappen under “automatisk ikke-kontaktbar”. Har knappen status Ja er denne aktiv.  Skyveknappen helt til høyre under kolonnen “i bruk” lar deg velge om utmeldingsårsaken skal være aktiv eller ikke. Inaktive utmeldingsårsaker flyttes automatisk og kan vises ved å klikke på vis/skjul inaktive knappen.

Opprett utmeldingsårsak

Ved å klikke på den markerte linjen vil du få opp et vindu hvor du kan definere den nye utmeldingsårsaken.
Når du er fornøyd klikker du på  Opprett utmeldingsårsak for å lagre, da legges den til på listen aktive utmeldingsårsaker og blir mulig å velge når man melder ut medlemmer.

0 Comments

There are no comments yet

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *