Kontaktbar/ikke-kontaktbar og ugyldige felt
Som standard er alle medlemmer kontaktbare og alle felt gyldige, men i visse tilfeller vil man merke at en person skal ligge i systemet men ikke kunne kontaktes. Eksempel på dette er et medlem som melder seg ut men har betalt for medlemskap ut året, en person som har hatt verv og man vil beholde i systemet, men er død og lignende.
Dersom du markerer en person som ikke-kontaktbar vil HyperSys nekte å sende ut e-post, SMS og faktura og liknende til denne personen.
Du kan også markere et felt som ugyldig. Da vil du fortsatt kunne kommunisere med medlemmet, men ikke på de måtene som er ugyldige.
Merk at selv om HyperSys aldri vil sende meldinger til en person som er merket som “Ikke kontaktbar” eller hvor kontaktinformasjonen er ugyldig , så kan informasjon om telefonnummer, adresse og lignende fortsatt hentes ut i lister.
Personalia
For å markere et felt som ugyldig eller sette personen til å være ikke-kontakbar, går du til personaliafana på brukerprofilen deres. Klikk på pila ved siden av Endre-knappen under Kontaktinfo, og velg Kontaktinnstillinger.

Når du har satt e-post-adressa til en bruker ugyldig, vil brukerprofilen se slik ut:

I klassisk grensesnitt:
Fra personalia til medlemmet, kan du endre status på Kontaktbar ved å trykke på Ja
Så vil endringsvinduet komme fram og fra nedtrykksmenyen kan dere endre det til Nei
Fullfør statusendring med

Utmelding
Ved utmelding av et medlem, velg utmeldingstype og årsak. Nederst kan dere krysse av på Medlemmet ønsker ikke å bli kontaktet av organisasjonen.
Etter å ha trykket på Meld ut, vil vinduet oppsummere handlingen dere gjorde.
Jobbe med listene
I listene er det vanlig å ikke ha med ikke kontaktbare medlemmer. Dersom det er behov, kan det endres.
Ved å gå på Administrator → Systeminstillinger i første valget står “Vis ikke kontaktbare personer i lister” med standardvalg Nei.
Med standardvalg Ja vil ikke kontaktbare komme fram som et filter i medlemslisten.
0 Comments