Skip to content Skip to footer

Endringer i august/september 2018

Dette skjedde i august/september

I august har vi jobbet med utvikling av flere funksjoner knyttet til personvern, som ble rullet ut 5.september. I tillegg til mindre feilrettinger på blant annet arrangementsmodulen og listeverktøyet. En full liste over endringer finner dere nedenfor.

Vi har pusset opp verktøyet for å anonymisere flere samtidig, med bedre flyt og kontroll i prosessen. Nå er det enklere enn noen gang å anonymisere tidligere medlemmer som ikke lenger skal være registrert i systemet, og samtidig beholde data til statistikk.

Vi har også gjort endringer på tilganger, for å begrense behovet for superbrukere, og sørge for at HyperSys har et tilgangssystem som er tilpasset arbeidshverdagen til dere som bruker HyperSys. Vi har derfor skilt mellom organisasjonsøkonomi og økonomi, hvor tilgang til organisasjonsøkonomi gjelder håndtering av økonomi direkte på organisasjon, for eksempel å sette kontonummer på organisasjonen. Økonomitilgang gjelder nå tilgang til handlinger som påvirker medlemmene, for eksempel å se reskontro eller se og sende faktura. Tilgangsnivåene er nærmere beskrevet i hjelpeartikkelen.

Det er nå mulig å begrense synlighet av enkeltkolonner, og stille inn hvem som skal ha tilgang til å laste ned medlemslisten på rolle/verv-nivå. Dette gir en unik mulighet for våre kunder å gjøre en grundig vurdering på hvem som skal ha tilgang på hvilke type medlemsinformasjon.

Brukerstøtte

I august har vi besvart 287 saker på e-post. Gjennomsnittlig tid for førsterespons var to timer og 24 minutter, innenfor vårt mål om å svare innen tre timer. Gjennomsnittlig tid for å lukke en sak var 46 timer.

Så langt i 2018 har vi besvart 3823 henvendelser på e-post.

Administrasjon/System

  • Fikset feil på status av fakturering for systemet
  • Lagt til ny Anonymiserings-verktøy
  • Lagt til mulighet for Administratorer å regulere kolonner/variabler for eksport av medlemsliste

Arrangement

  • Økte tegnbegrensning på gruppeinvitasjonstekst.

Etiketter

  • Fikset feil av nedlasting av etiketter.
  • Lagt til nytt verktøy for etikett-eksport.

Liste

Organisasjon

Personalia/Brukerprofil

  • Lagt til feilmelding for feltet «Annen telefon» av mobilnummer i Norge.

API

  • Lagt til mulighet å tilbakestille passord gjennom API for interne sider.

Publikasjon

  • Lagt til sortering av utgivelser.

Reskontro

Rolle/Verv

  • Forbund: Rolle med økonomi tilgang kan sende ut faktura på e-post via medlemslisten

Økonomi/AvtaleGiro

  • Lagt til mulighet å trekke månedlig AvtaleGiro for donasjon til å overføre til medlemreskontro for betaling av kontingent.

Årsrapport

  • Fikset feil på utsending av innkreving for årsrapport via e-post.
  • Fikset feil sånn at det ikke lagres tom levering av underskjema.

Det er ikkje lagt inn nokre innspel endå

Legg til innspel

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *