Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

News

Endringer i juli 2018

Dette skjedde i juli

I juli jobbet vi med noen forbedringer til ny medlemsliste, blant annet mulighet til å laste listen ned i PDF-format. I tillegg ble det rullet ut en del feilrettinger. I slutten av juli hadde vi felles ferieperiode på kontoret, og lavere bemanning enn normalt i tre av fire uker.

Vi brukte juli til å planlegge høsten, og vi har laget utviklingsplan, med fokusområder per måned. Planen gjelder utvikling av nye funksjoner, bestillinger fra kunder, og forbedringer. I tillegg kommer arbeid med brukerstøttesaker. Vi forventer at denne måten å jobbe på gir dere større forutsigbarhet på hva som kommer av funksjonalitet hver måned, og vil hjelpe oss til å gi enda bedre informasjon om nye ting som kommer til HyperSys. I august har vi fokus på personvern.

Brukerstøtte

I juli besvarte vi 104 saker på e-post. Gjennomsnittlig førsterespons var  34 minutter. Gjennomsnittlig tid for å avslutte en sak var 8 timer og 56 minutter.

Hittil i år har vi besvart 3 536 henvendelser på e-post.

Abonnement

  • Fikset feil hvor betalinger ble ført i feil reskontro når abonnement ble lagt til.

Medlemsliste

  • Lagt til mulighet å laste ned medlemsliste i PDF-format.
  • Fikset feil hvor medlemmer kommet 2 ganger på medlemsliste pga to forskjellige vervroller.
  • Fikset feil på visning av politiattest.
  • Lagt til Status:Aktive som standardfilter.

Organisasjon

Verktøy

  • Fikset feil på adressefelt ved brukersammenslåing.

Verv

  • Fikset feil hvor verv i slettet organ mottok varsel for innmeldinger.

Økonomi

  • Fikset feil på reskontrooversikt ved fylkessammenslåing.

 

Endringer i juni 2018

Dette skjedde i juni

I juni lanserte vi en oversiktsside for e-postoppsett, her kan dere sjekke om SPF og DKIM er satt opp riktig. Dette er tekniske løsninger som vil bidra til at flere e-poster sendt via HyperSys kommer frem til innboksen til medlemmer, og ikke havner i spamfilteret. Både SPF og DKIM settes opp hos deres e-postleverandør, men vi kan hjelpe dere ved behov. I tillegg til dette jobbet vi i juni med feilrettinger og forbedringer, blant annet for ny medlemsliste.

Brukerstøtte

I juni besvarte vi 270 saker på e-post. Gjennomsnittlig førsterespons var 3 timer og 34 minutter. Gjennomsnittlig tid for å avslutte en sak var 3 timer og 3 minutter.

Hittil i år har vi besvart 3432 henvendelser på e-post.

 

Administrasjon/System

Medlemsliste

  • Lagt til kolonne Full postadresse

Publikasjon

  • Fikset feil hvor nye reskontrolinjer blir opprettet for abonnement ved utmelding av medlemskap.

Utmelding

  • Fikset feil på håndtering av betalinger når én angrer utmelding

Verv

Endringer i mai 2018

Dette skjedde i mai 2018

I mai ble ny medlemsliste lansert, som sørget for en vesentlig forbedring i hvor lang tid det tar å laste listen, og bedre funksjonalitet for valg av kolonner og filtrering. I tillegg til ny medlemsliste ble det i mai rullet ut feilrettinger, som er nærmere beskrevet i listen over endringer.

Brukerstøtte

I mai besvarte vi 397 saker på e-post. Gjennomsnittlig førsterespons var 1 timer og 57 minutter, som er innenfor vårt mål om svar innen tre timer. Gjennomsnittlig tid for å avslutte en sak var 4 timer og 59 minutter.

Hittil i år har vi besvart 3162 henvendelser på e-post.

Faktura

  • Fikset feil hvor det i noen spesielle særtilfeller har vært tilfelle av at noen utmeldte mottok faktura. Dersom din organisasjon ikke kjenner til denne feilrettingen, vil den ikke ha innvirkning på dere.

Innlogging

Medlemskapskategori

Medlemskapsopplasting

  • Fikset feil på kolonne for adresselinje 2 hvor formatering var bare tall.

Medlemsliste

  • Lansert ny medlemsliste
  • Lagt til standardvalgte kolonner på nye medlemsliste (systeminnstilling)
  • Fikset feil på visning av adresser på nye medlemsliste
  • Fikset feil på sortering av toårs-medlemskap støttegivende medlemmer på nye medlemsliste
  • Fikset feil hvor utmeldte medlemmer var med i utvalg for status aktiv

Personalia

  • Fikset feil hvor i noen tilfelle ble ikke e-postadresse markert som gyldig når e-post ble oppdatert via SMS og hvor gammel e-postadresse var markert som ugyldig
  • Fikset feil hvor verifisering av fødselsnummer ble ikke endret etter å ha endret fødselsdato

Verv

  • Fikset feil hvor det i noen tilfeller ikke har gitt nok tilgang til profil, dersom profilen man forsøker å gå inn på er en bruker som har medlemskap i to ulike lokallag, og personen som forsøker å gå inn på profilen ikke har lik tilgang i de to lokallagene. verv med tilgang

Endringer i april 2018

Dette skjedde i april 2018

I april har fokuset vært brukerstøtte, feilrettinger og arbeid med ny medlemsliste. Av endringer som har blitt gjort er det særlig verdt å merke seg at det nå er laget en liste over superbrukere for å gi en god oversikt over hvem som har denne tilgangen i systemet. I tillegg har det kommet en ny global innstilling under Kontingent og oppsett som lar organisasjonen velge at utmeldte alltid skal markeres som ikke kontaktbare.

Brukerstøtte

I april besvarte vi 416 saker på e-post. Gjennomsnittlig førsterespons var 1 timer og 32 minutter, som er godt innenfor vårt mål om svar innen tre timer. Gjennomsnittlig tid for å avslutte en sak var 3 timer og 55 minutter, dette er en markant nedgang fra mars hvor tilsvarende tall var 14 timer og 40 minutter.

Hittil i år har vi besvart 2765 henvendelser på e-post.

 

Faktura

  • Lagt til funksjon for å gjenåpne fakturaer til paraplyorganisasjoner

Personalia

  • Fikset feil for endring av verifisert fødselsnummer

Publikasjon

  • Fikset feil hvor abonnementer kom ble ført i uvist reskontro

Økonomi

  • Fikset feil for trekkdato i betalingsplan
  • Fikset feil hvor reskontrohåndtering fra Reskontro-oversikt ga ingen respons

 

Personvern og HyperSys

Personvernforordningen (GDPR) erstatter dagens personopplysningslov. Forordningen er et felles europeisk lovverk som regulerer behandling av personopplysninger. Vi i Unicornis jobber aktivt med personvern, og har gjort det siden selskapet ble stiftet i 2008, og nå holder vi på med forberedelser til å møte nye krav som kommer med GDPR. I tillegg vet vi at mange av våre kunder er i full gang med å bli klar for det nye lovverket. Vi får en del spørsmål om GDPR og HyperSys, og i denne artikkelen har vi samlet noen tips om å bli klar for GDPR, og ressurser for videre lesing.

Den 5. juni holdt vi kurs om temaet, hvor vi gikk mer i detaljer om personvern og HyperSys. Klikk her for å finne presentasjonen fra kurset.

Fra forhåndsgodkjenning til etterkontroll

En av de viktigste endringene som kommer med GDPR er at det nå legges mer ansvar på virksomheter som behandler personopplysninger. Disse må gjøre selvstendige vurderinger og dokumentere rutiner, og sørge for at arbeidet med personopplysninger gjøres i tråd med lovverket. Behandlingsansvarlige og databehandlere må selv vurdere hva som er behandlingsgrunnlag for behandling av personopplysninger, og gjøre en rekke andre vurderinger i utarbeidelse av rutiner og kontrolltiltak. Det er dessverre få fasiter når det kommer til den nye personvernforordningen, og alle organisasjoner må selv gjøre og dokumentere vurderinger knyttet til behandling av personopplysninger i egen organisasjon. Men det betyr heldigvis ikke at det ikke er hjelp å få! Det kan være vanskelig å orientere seg og å vite hvor man skal begynne i arbeidet med GDPR, og vi har derfor noen tips om viktige punkter dere må gå gjennom.

  • Skaff dere oversikt over hva dere behandler av personopplysninger
  • Hva er grunnlaget for behandling av personopplysninger?
  • Ha gode rutiner for informasjonssikkerhet, kontroll og avvik

Datatilsynet har laget en startpakke for nye virksomheter som er en liste over punkter man må gå gjennom før man behandler personopplysninger, og den anbefales for ytterligere informasjon. Startpakken finner dere her.

Skaff dere oversikt!

Det første dere bør gjøre er å ta en gjennomgang av hvilke personopplysninger dere behandler, hvorfor, og hvordan opplysningene blir behandlet. Alt fra personopplysninger fra medlemmer, til opplysninger om ansatte, og potensielle medlemmer, skal føres i en protokoll over behandlingsaktiviteter. De samme opplysningene kan behandles på ulike måter, adresser kan for eksempel både brukes til å sende kontingentkrav, og til å lage statistikk over geografisk fordeling av medlemmer. Dette er to ulike behandlinger.

Datatilsynet har laget en mal for behandlingsprotokoll og denne er et godt startpunkt i dette arbeidet. Mal for protokoll over behandlingsaktiviteter finner dere her.

Grunnlag for behandling av personopplysningene?

Utgangspunktet i loven er at det ikke er lov å behandle personopplysninger, med mindre man har et grunnlag for behandlingen. Disse behandlingsgrunnlagene finner man i Art. 6 i personvernforordningen. Alle behandlingene dere gjør må altså begrunnes med et av disse grunnlagene, hvis dere gjør behandlinger som ikke vil falle inn under et av disse grunnlagene er behandlingen ulovlig og må opphøre. For organisasjoner som behandler sensitive personopplysninger (kalt særlige kategorier i GDPR) må behandlingen også hjemles i et av grunnlagene i Art 9, dette er altså et tilleggskrav for særlige kategorier av opplysninger. Det er et eget grunnlag for behandling i ideelle organ, dette finner man i Art 9. 2. d).

Ikke bare samtykke

Samtykke er et av behandlingsgrunnlagene, og det som de fleste av oss er best kjent med. Men dette er et av flere behandlingsgrunnlag som kan være aktuelt for de behandlingene dere gjør, og man skal kun bruke samtykke dersom det er det riktige å bruke. Hvis behandlingen i realiteten er nødvendig for oppfyllelse av avtale er det bedre å begrunne behandlingen med dette. I GDPR er det stilt tydelige krav til hva som regnes som samtykke, og for en innføring i disse kravene er det mulig å lese Artikkel 29-gruppen sin veileder om samtykke, denne er på engelsk, og finnes her.

Blant kravene er at samtykke skal kunne trekkes tilbake når som helst, og være reelt frivillig. Har dere en plan på plass for å håndtere et trukket samtykke? Har dere vurdert at det er frivillig, informert og uttrykkelig? Kan det bevises? Det er viktig å gjøre en vurdering av hva som er grunnlaget for behandlingen, og ikke automatisk velge samtykke fordi det er det man er mest kjent med, ettersom kravene til samtykke skjerpes i personvernforordningen. 

Vi vet at flere organisasjoner vurderer om medlemskap er en avtale mellom medlem og organisasjon, og at behandling av medlemsinformasjon som gjøres for å oppfylle avtalen, som for eksempel utsending av årsmøteinnkalling, og informasjon om hva som skjer i organisasjonen, har oppfyllelse av avtale som behandlingsgrunnlag. Om dette er dekkende må dere vurdere selv.

Det finnes ingen fasit for hva som er riktig behandlingsgrunnlag for en type behandling, ettersom kontekst for behandlingen er avgjørende for hvilket grunnlag man har for å gjøre den. Innsamling av de samme type opplysningene, som navn og adresse, kan gjøres av vidt forskjellige grunner. Og det er årsaken til behandlingen som avgjør hva slags behandlingsgrunnlag man har. Dette er altså vurderinger hver organisasjon må ta, og dokumentere!

Hvem behandler opplysningene for dere?

I personvernforordningen er det et skille mellom de som har ansvar for behandlingen som gjøres (behandlingsansvarlig) og de som gjennomfører behandlingen (databehandler). Databehandlere gjør sine behandlinger på instruks fra behandlingsansvarlig, og har ikke lov til å behandle data uten instruks. Forholdet mellom behandlingsansvarlig og databehandler reguleres av en databehandleravtale. I GDPR er det en rekke rettigheter og plikter for begge parter som nevnes, og som skal reguleres gjennom en databehandleravtale. En slik avtale må på plass mellom Unicornis og alle våre kunder. I tillegg har dere kanskje andre som behandler data for dere? Dere må ta en gjennomgang over hvilke databehandlere dere bruker og inngå databehandleravtale med alle disse. Det er behandlingsansvarlig sitt ansvar at databehandler handler i tråd med personvernforordningen, og at databehandleravtale er på plass. I mange tilfeller vil likevel databehandler lage utkastet til avtale. Datatilsynet har laget en veileder for databehandleravtale som dere kan finne her.

Rutiner og kontroll

Når man har oversikt over hvilke personopplysninger man behandler, og hvordan, kan man gå over til å lage rutiner for kontroll og avvik. Arbeidet med GDPR slutter ikke den dagen forordningen er innført, men er en kontinuerlig prosess for å sikre forsvarlig behandling av personopplysninger. Det er derfor viktig at man har rutiner for kontroll av behandling, at man for eksempel en gang i året tar en større gjennomgang av behandlingsprotokollen og ser om noe har endret seg. Ved oppstart av en ny behandling, for eksempel at dere går i gang med et nytt prosjekt for kommunikasjon med medlemmer, sørger dere for at personvern er en del av vurderingen. Det hender også at det skjer avvik i behandling av personopplysninger, og da må disse meldes til Datatilsynet.

Ressurser:

Datatilsynet har en rekke veiledere til det nye regelverket, som er samlet her.

LNU har laget en håndbok i personvern, den finner du her.

Frivillighet Norge gir tips om personvern her.

Endringer i februar/mars 2018

Dette skjedde i februar og mars 2018

I februar og mars har vi jobbet mye med brukerstøtte, forbedringer og feilrettinger. Nedenfor følger en full liste over feilrettinger og forbedringer som er gjennomført i februar og mars. Blant endringene verdt å merke seg er at det nå er mulig å laste ned forenklede rapporter i excel-fil, og en ny global innstilling for kontingent og oppsett lar dere velge om utmeldte skal settes som “ikke kontaktbare” som standard. I tillegg er det lagt til kolonne for betalingsdato i fakturalisten, og en kolonne for medlemmer i fjor i listen over underorganisasjoner.

Brukerstøtte

Februar

I februar besvarte vi 496 saker på e-post. Gjennomsnittlig førsterespons var 6 timer og 16 minutter, som er over vårt mål om svar innen tre timer. Gjennomsnittlig tid for å avslutte en sak var 18 timer og 23 minutter, dette er en nedgang fra januar hvor tilsvarende tall var 22 timer og 29 minutter.

Mars

I mars besvarte vi 491 saker på e-post. Gjennomsnittlig førsterespons på saker var 2 timer og 18 minutter, som er en markant nedgang fra februar, og innenfor vårt mål om svar innen tre timer. I gjennomsnitt tok det 14 timer og 40 minutter å avslutte en sak, dette er også en tydelig nedgang fra mars.

Hittil i år har vi besvart 1804 supporthenvendelser på e-post.

Arrangement

  • Rettet følgefeil i enkelte visninger etter oppdatering av kjernefunksjoner
  • Rettet feil som førte til at lokallag som bruker modulbegrensning ikke får meldt sine tillitsvalgte på arrangementer

AvtaleGiro

  • Rettet feil som førte til at enkelte avsluttede AvtaleGiro-avtaler ble regnet som aktive når man benyttet filter for aktiv AvtaleGiro-avtale

Betalingsdata

  • Rettet feil som førte til at Vipps-betalinger ikke ble lest inn riktig etter oppdatering av dataformat fra Vipps

Forenklede medlemsrapporter

  • La til mulighet for å laste ned rapportene som Excel-fil

Faktura

  • Rettet feil som førte til at QR-kode for brevretur ikke ble vist på faktura
  • Rettet feil som førte til at endret kontonummer ikke ble brukt på enkelte eksisterende fakturaer

Fakturaliste

  • La til kolonne for betalingsdato

Medlemskap

  • Rettet feil som førte til at deaktiverte kontingenter ble vist i skjema for å endre kontingent for medlem
  • Lagt til mulighet for at medlemmer automatisk markeres som ikke-kontaktbar ved utmelding som en global innstilling i kontingent og oppsett
  • Endret medlemskort til å benytte navn på lokallaget i stedet for hovedorganisasjonen

Medlemslisteopplasting

  • Rettet feil på lagring av informasjon ved duplikat i medlemslisteopplasting
  • Rettet feil på bekreftelse av medlemslisteopplasting
  • Oppdaterte postadresser for medlemslisteopplasting

Organisasjon

Organisasjonsprofil

  • Rettet feil på endring av e-postadresse
  • Lagt til mulighet for å sende e-post til organisasjonen fra profilen

Støtteordninger

  • Rettet feil som førte til at man ble sendt til side for støttetildeling for feil år i enkelte tilfeller

System

  • Endret system-sjekker for utsending av e-post slik at man aldri sender til en e-postadresse som er markert som ugyldig, eller hvor mottakeren ikke er kontaktbar
  • Gjort flere tilpasninger knyttet til fylkessammenslåingen (Trøndelag) og endring av adresser
  • Endret på datovelgeren slik at måned og dag ikke endres når man velger årstall

Søk

  • Tillate alle personer med verv å søke opp andre personer med verv i samme organisasjon. Påvirker ikke tilgang til å se brukerprofil
  • Rettet feil som førte til at man ikke kunne lime inn i søkeboksen fra utklippstavle i enkelte tilfeller
  • Rettet feil som førte til at personer med verv som gir søketilgang i et lokallag ikke kunne søke opp medlemmer som har det samme lokallaget satt som ekstra organisasjon

Verv

  • Endret på liste av verv med valgt årstall
  • Endre filtrering på årstall slik at listen viser alle med verv som var aktivt på et tidspunkt i løpet av året, og ikke kun de med verv per 31. desember

Vedtekter

Økonomi

  • La til funksjon for å la organisasjoner se utbetaling til laget

Årsrapport

Endringer i januar 2018

Dette skjedde i januar 2018

I januar har hovedfokuset vært på fornying og overgang til nytt år. I tillegg til fornying har vi jobbet med andre saker som har kommet inn til brukerstøtte og gjort feilrettinger og forbedringer. Det har blant annet kommet en ny funksjon for kreditering og angre kreditering av faktura.

Brukerstøtte

I januar besvarte vi 817 supportspørsmål på e-post. Gjennomsnittlig førsterespons var 3 timer og 41 minutter, over vårt mål om svartid under tre timer i gjennomsnitt. Dette skyldes at fornying har tatt det meste av kapasiteten vår på brukerstøtte i januar, dette er saker som er tidkrevende, og nødvendig å prioritere. Gjennomsnittlig tid for avslutning av en sak var 22 timer og 29 minutter.

Økonomi

Kreditering og angre kreditering av faktura er tilgjengelig fra Endre medlemskap-boksen

Opplasting av medlemsliste

Gjort det tydeligere hvilket år man laster opp liste for.

Rettet en feil som gjorde at medlemskap fra opplastet liste fikk feil periode hvis startdato og valgt år ikke stemte overens.

Endringer i desember 2017

Dette skjedde i desember 2017

I desember jobbet vi mye med å forberede overgang til et nytt år, og laget verktøy for fornying. Det har kommet nye forenklede rapporter som vil gjøre det lettere for lokallag å holde medlemslisten oppdatert og det er nå mulig å anonymisere enkeltpersoner fra brukerprofilen. I tillegg til dette jobbet vi med feilretting og forbedringer. Blant annet er tekstredigeringsverktøyet oppdatert, opplasting av betalingsdata støtter nå XLSX-filer, det er gjort flere feilrettinger knyttet til håndtering av betalingsdata, og det er lagt til en ny etikettmal.

Brukerstøtte

I desember besvarte vi 515 supportspørsmål på e-post. Gjennomsnittlig førsterespons var 2 timer og 10 minutter, en oppgang på 12 % fra november, men innenfor vårt mål om svartid under tre timer i gjennomsnitt. Gjennomsnittlig tid for avslutning av en sak var 5 timer og 39 minutter. I 2017 besvarte vi totalt 6 921 supportspørsmål på e-post.

Medlemsliste

  • Lagt til ny etikettmal, støtter nå Lyreco 1.007.359
  • Oppdatert tekstredigeringsverktøyet

Støtteordning

  • Fikset feil på tilgangskontroll for støtteordning
  • Fikset feil på visning av støtteordning
  • Lagt til utbetalingsdato på støtteordning

Betalingsdata

  • Betalingsdata støtter nå XLSX-filer
  • Rettet feil på vedlagt lenke i e-posten for betalingsdata
  • Rettet feil hvor betalingene ikke ble håndtert riktig
  • Rettet feil på beskrivelse på innbetaling
  • Rettet feil på status av reskontro ved ubalansert betaling i betalingsdata.

OCR

  • Fikset en feil hvor enkelte betalinger “forsvant” ved OCR opplasting.

Kommune-og regionreform

I forbindelse med kommunereformen og regionreformen er det vedtatt en rekke kommunesammenslåinger og fylkesammenslåinger, flertallet av sammenslåingene vil tre i kraft 1.januar 2020. Et mindretall av sammenslåingene trådde i kraft 1.januar 2018. Stokke, Andebu og Sandefjord ble slått sammen til Sandefjord kommune allerede 1.januar 2017.

Sammenslåinger i 2018

Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag ble slått sammen til Trøndelag 1.januar 2018, det samme ble følgende kommuner: Larvik og Lardal (Larvik kommune), Hof og Holmestrand (Holmestrand kommune), Tjøme og Nøtterøy (Færder kommune), Rissa og Leksvik (Indre Fosen kommune). Nye Trøndelag fylke vil ha fylkesnummer 50 og alle kommuner i dette nye fylket vil få kommunenummer som starter på 50.

Sammenslåinger i 2017

Andebu, Sandefjord og deler av Stokke ble slått sammen til Sandefjord kommune allerede 1. januar 2017. Tettstedet Vear som tidligere lå delvis i Stokke og delvis i Tønsberg kommune ble i sin helhet flyttet til Tønsberg kommune fra samme dato.

Sammenslåinger i 2020

Alle endringer i fylkes- og kommunegrenser som ikke nå er ferdigstilt (beskrevet i avsnittene over) vil ha effekt fra 1. januar 2020.

Hva gjør HyperSys?

Som følge av sammenslåingene kommer det nye fylkesnummer, og kommunenummer, som vi legger inn i HyperSys slik at systemet er oppdatert. I tillegg oppdaterer vi systemet når det kommer nye postnummer. Slik sikrer vi at HyperSys er i overensstemmelse med offentlige registre. Disse sammenslåingene medfører behov for endre noe logikk i systemet slik at man bevarer listevisning med gamle kommune- og fylkesnavn ved å gå eldre medlemslister. Vi forventer å ha fullført dette i løpet av januar 2018.

 

Endring i organisasjonsstrukturen

En del organisasjoner kommer til å gjøre endringer i organisasjonsstrukturen, mens andre ikke gjør det. For eksempel kommer mange til å slå sammen fylkeslagene Sør- og nord-trøndelag til nytt Trøndelag fylkeslag. På den andre siden er det brukere av HyperSys som har over 25 fylkeslag og noen organisasjoner som velger å gå et steg lengre og lage regionslag, så det er ingen universell fasit her. For de organisasjonene som skal gjøre endringer i sin organisasjonsstruktur har vi skrevet en hjelpeartikkel om hvordan man slår sammen lag.

Melde endringer til Brønnøysundregistrene

I tillegg til sammenslåing i HyperSys vil det være nødvendig å melde inn endring til Brønnøysundregistrene dersom organisasjonen har organisasjonsnummer. Endring i BRREG kan gjøres på tre ulike måter:

  1. Opprette et helt nytt lag, og legge ned de lagene som ikke skal videreføres
  2. Fusjonere lagene som skal slås sammen
  3. Melde navneendring på laget som beholdes, og legge ned de som ikke skal videreføres

Selv om det er tre ulike måter å melde endring til BRREG, vil punkt 2 og 3 ovenfor gjøres på samme måte i HyperSys, forskjellen er om man oppretter et helt nytt lag som tar over, eller om man beholder et eksisterende lag og legger det andre under der.

Vår anbefaling

For å bevare historikk på en best mulig måte vil vi anbefale å opprette et nytt lag, og deaktivere de eksisterende lagene. Da vil historikk på de lagene som slås sammen være bevart på de inaktive organisasjonsprofilene, og man begynner på ny frisk med det nye laget. Det samme gjelder for medlemmer av organisasjonen, hvis det kun endres navn på en eksisterende organisasjon vil navneendringen også påvirke historisk data slik at alle oppføringer om lag får det nye navnet.

 

Fylkeskartet etter gjennomføring av hele reformen (etter 2020)

Endringer i november 2017

Dette skjedde i november 2017

I november har vi blant annet jobbet med ulike forbedringer i HyperSys. Det har kommet en ny PDF-generator som har bedre støtte for bilder og vektorisert grafikk. De fleste PDF-filer som lages av HyperSys vil også være rundt 56 % mindre enn før, noe som blant annet betyr raskere utskrifter. Det er nå mulig å laste ned medlemskort for flere medlemmer samtidig direkte fra medlemslisten, og det er innført bedre logging og tilgangstyring for nedlasting av medlemslister.

Brukerstøtte

I november besvarte vi 608 supportspørsmål på e-post. Gjennomsnittlig førsterespons var 1 time og 44 minutter, en nedgang på 42 % fra oktober. Gjennomsnittlig tid for avslutning av en sak var 4 timer og 18 minutter, en nedgang på 82 % fra oktober. Hittil i år er det besvart 6 406 supportspørsmål på e-post.

Arrangement

  • Påmelding til arrangement håndterer nå alle invitasjoner
  • Betalingsstatus for gjeldende medlemskap i liste over påmeldte til arrangement er nå riktig
  • Tidspunkter i arrangementsvisning vises nå riktig
  • Påmeldingslenker til arrangement vises ikke lenger for arrangement som ikke er åpne for påmelding

Brukerprofil

Familie/Grupper

Generell/System

  • Tidligere/inaktive medlemmer dukket opp i søk og nå søker bare på aktive.
  • Bedre logging og tilgangstyring for nedlasting av medlemslister

Medlemsliste

  • Lagt til nedlasting av medlemskort for flere medlemmer samtidig

Medlemsopplasting

Organisasjon

  • Forbundskontingent-fakturaer som eksplisitt er satt til redigerbar kan nå justeres av mottaker
  • Statusside etter innsending til BRREG
  • Opplastede vedtekter kan nå lastes ned
  • Varsel om nyinnmeldte blir nå alltid sendt

Publikasjoner

System

  • Ny PDF-generator for faktura med bedre støtte for blant annet bilder

Økonomi

  • AvtaleGiro-avtaler blir ikke lenger avsluttet samtidig som betalingsplaner
  • Lagt til mulighet å endre bekreftelsestekster ved giverinnmelding
  • Lagt til visning av støttesøknader